مقالات

انواع روش‌ های چاپ روی تیشرت

روش‌ های چاپ روی تیشرت

یکی از پرکاربردترین لباس ها در بین پوشاک تیشرت ها هستند. کلیه گروه های سنی از تیشرت در موقعیت های مختلف استفاده می کنند. شاید خواهان خرید تیشرت مورد نظرتان یا خواهان چاپ طرح مورد علاقه خود روی تیشرت باشید. در ادامه، درباره انواع چاپ تیشرت نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

روش های چاپ تیشرت

بهتر است قبل از اینکه طرح مورد نظر خود را روی تیشرت چاپ کنید، بدانید که از کدام روش باید استفاده کنید. در ادامه روش های پرطرفدار و رایج چاپ بر تیشرت را شرح خواهیم داد.

  • چاپ

    اسکرین

نام دیگر این چاپ سیلک اسکرین است. این روش چاپ از همه روش ها محبوب تر است. این روش برای چاپ طرح روی تیشرت با کیفیت بالا مناسب است. بیشتر تیشرت ها با این روش چاپ می شوند. در نظر داشته باشد، اگر طرح خاصی مدنظر داشته باشید، این چاپ برای شما مناسب نیست. برای اسکرین باید شابلون تهیه کنید. هزینه اولیه شابلون سازی بسیار بالا است؛ بنابراین، این نوع چاپ فقط برای تیراژ انبوه مناسب است.

  • چاپ طرح به صورت مستقیم روی لباس

این روش نیز محبوبیت زیادی دارد. البته، برای این چاپ شما نیاز به یک چاپگر مخصوص و جوهر دارید. ابتدا، باید طرح مورد نظر خود را در کامپیوتر بزنید، سپس با کمک پرینتر روی پارچه چاپ کنید. این روش به نوعی روش چاپ مستقیم روی لباس است. ایراد این روش این است که اگر چاپگر شما مرغوب نباشد کیفیت طرح بسیار پایین خواهد بود.

  • سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن روی پارچه های روشن و بلوزها جواب می دهد. خدمات این نوع چاپ هزینه بر است اما کیفیت بالایی در چاپ ایجاد می کند. برای این روش شما به رنگ سابلیمیشن، دستگاه چاپ دیجیتال و پرس حرارتی نیاز دارید. این روش از همه چاپ ها با کیفیت تر است.

  • چاپ DTF

با کمک این روش طرح را با یک چاپگر یا دستگاه پلاتر صنعتی روی یک فیلم مخصوص چاپ می کنید. سپس، به وسیله پرس حرارتی طرح را روی پارچه منتقل کرده و تیشرت را درون دستگاه پرس حرارتی قرار می دهند. بعد از اینکه رنگ نرم شد به پارچه می چسبد. بعد از این مرحله، باید فیلم را از روی پارچه برداشت. در نهایت، طرح روی پارچه به جای می ماند. این نوع چاپ برای طرح های پیچیده بسیار کارآمد است.

  • برش وینیل

این برش مانند شبرنگ عمل می کند. شما باید از وینیل مخصوص پارچه استفاده کنید. پس از برش طرح به وسیله یک پرس حرارتی طرح را روی پاچه می چسبانند. از این روش برای شماره زدن روی لباس ورزشی استفاده می شود. با این برش طرح های بسیار ساده و نهایتا سه رنگ را می توان چاپ کرد. مزیت این روش ماندگاری بالای آن است. دقت داشته باشید، این نوع چاپ برای تعداد کم قابل اجرا است.

بهترین روش چاپ روی تی شرت کدام است؟

در قسمت قبلی درباره انواع چاپ بر روی پارچه و تیشرت توضیح دادیم. یکی از چاپ هایی که روش جالبی دارد چاپ سابلیمیشن است. همانطور که توضیح دادیم در این نوع چاپ از تصعید یا تغییر حالت جوهر از جامد به بخار استفاده می شود. به این روش چاپ حرارتی یا غیرمستقیم نیز گفته می شود. چاپ سابلیمیشن جز بهترین روش های چاپ روی پارچه است. ماندگاری بالای جوهر، کیفیت عالی، هزینه مناسب و تیراژ بالا از جمله ویژگی های مثبت این روش است. نکاتی که ذکر شد به شما برای یافت بهترین روش چاپ کمک می کند.

جمع بندی

در این مطلب، با انواع مختلف چاپ بر روی تیشرت آشنا شده‌ اید. توجه داشته باشید، اول باید طرح را در نظر بگیرید تا راحت تر نوع چاپ را بتوانید انتخاب کنید. در صورتی که به طور عمده می خواهید چاپ را انجام دهید باید سلیقه مشتری و تعداد سفارش را نیز مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *