مقالات

چاپ فلکس چیست؟

چاپ فلکس

چاپ فلکس یا چاپ فلکسی فیس مناسب برای بنر سازی و تابلو سازی است. اغلب چاپ فلکس در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که یک منبع نور پشت تصویر قرار می دهند. در حقیقت مزیت چاپ و تصاویر حاصل از تکنیک فلکسی این است که تابلو و یا تصویر مورد نظر قادر به عبور نور از خود است.

چاپ فلکس قابل استفاده و قابل اجرا در طراحی و ساخت انواع لایت باکس، تابلو های مراکز آموزشگاهی و سر در مراکز خرید است. از چاپ فلکس در حوزه های دیگر نیز استفاده می شود. چاپ فلکسی از خدمات شرکت پی بی چاپ بشمار می رود.

منظور از چاپ فلکس

چاپ فلکس یا فلکسی به گونه ای از تکنیک چاپ تصویر و متن اطلاق می شود. این نوع چاپ تصویر و تبلیغات را امروز در تعداد بالا در مراکز خرید، تابلوهای دارای لامپ مهتابی، تابلوهای عابر پیاده و حتی مراکز بیمارستانی و درمانی میبینیم. تصویر یا متنی که با فرمت چاپ فلکسی تهیه می شود، نیازمند یک تابلو یا قاب فلکس است. محصول تصویری یا متنی که تهیه می شود، باید داخل این تابلو دارای منبع نور قرار بگیرد.

نور تابلو فلکس منعکس شده، از تصویر یا متن چاپ فلکسی عبور می کند. در این صورت می توانیم تصویر را در تاریکی و نور کم نیز مشاهده کنیم.

تفاوت چاپ فلکس با چاپ بنر

عبور نور. بزرگترین تفاوت بین چاپ فلکسی و چاپ بنر مسئله عبور نور است. جنس چاپ فلکسی به صورتی است که قابلیت عبور نور دارد. به همین علت پشت آن یک منبع نور قرار می گیرد و تصویر و متن خیلی جذاب تر به نظر میرسد.

تفاوت در نور. دومین تفاوت این محصول در نوع نور است. بنر مناسب تابلوهایی است که دارای منبع نور پروژکتور است و نیاز به بکلایت ندارد؛ اما چاپ فلکسی مناسب منبع نور لامپ مهتابی است و نیازمند نور پشت است.

مقاومت. به لحاظ مقاومت چاپ فلکسی در آفتاب و دمای بالا نسبت به بنر مقاوم تر است.

کاربردهای چاپ فلکس

چاپ فلکسی تنها برای تابلو سازی در فضا با نور کم کاربرد ندارد. این چاپ به علت انعطاف و مقاومت قابل توجهی که دارد، قابل استفاده در حوزه ها و موارد زیادی است. در نمایشگاه ها که نور کافی و زیاد دارند نیز می توان از چاپ فلکسی استفاده نمود. دیگر کاربرد چاپ فلکسی طراحی و ساخت تبلیغات جهت نصب روی بیلبوردها و درب فروشگاه ها در ابعاد بزرگ است.

در همایش ها و کنفرانس ها می توان از چاپ فلکس جهت اطلاع رسانی راحتتر و جذاب تر استفاده نمود. این تکنیک چاپ در کارخانجات و هولدینگ ها جهت تبلیغ کسب و کار و محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای چاپ فلکس

فرمت چاپ فلکس همچون دیگر تکنیک های چاپ چند مزیت به همراه دارد که عبارتند از:

  • قابل مشاهده از فواصل دور.
  • نسبت به بسیاری از فرمت های چاپ ارزان تر است.
  • چاپ فلکس منعطف است و مقاومت خیلی خوبی دارد.
  • این فرمت چاپ به لحاظ تراکم و سایز بسیار متنوع است.
  • قابلیت بروز رسانی دارد و می توانید تصویر و متن تابلو فلکسی را تغییر دهید.
  • چاپ کوچک و بزرگ. یکی از مزیت های بزرگ چاپ فلکسی این است که می توانید ابعاد تصویر انتخاب کنید؛ بنابراین حتی چاپ تصویر در ابعاد خیلی بزرگ هم با این فرمت امکان پذیر است.

جمع بندی

چاپ فلکسی یکی از فرمت های چاپ تصویر و متن است. چاپ فلکسی به لحاظ ابعاد و سایزبندی تنوع بالایی دارد. این نوع چاپ در حوزه های مختلف همچون ساخت تابلو عابر پیاده، تابلوسازی بیلبورد و تابلوسازی برای سر در فروشگاه ها کاربرد زیادی دارد. همچنین برای ساخت تابلو اطلاع رسانی این فرمت چاپ ایده آل تر و مقرون بصرفه تر است.

چاپ فلکسی قابلیت عبور نور دارد و وابسته به منبع نور بک لایت است. چاپ فلکسی قابل اجرا در هر محیطی است و مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب، رطوبت و دمای بالا دارد. چاپ فلکسی از جمله خدمات شرکت پی بی چاپ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *