مقالات

تاثیرات رنگ در چاپ

تاثیرات رنگ در چاپ

رنگ ها در زندگی ما موجودات نقش های زیادی دارند مثلاً، برای درک و فهم بهتر جزئیات اطرافمان به رنگ ها احتیاج داریم و یا رنگ ها بعد از تغذیه بیشترین تاثیر را بر خلق و خوی ما انسان ها دارند. در صنعت چاپ مهم ترین بخش برای نشان دادن موضوع طرح به افراد، انتخاب رنگ است. ما در این مطلب روانشناسی رنگ و نکته هایی که در نحوه انتخاب رنگ در چاپ به آن نیاز دارید را به همراه انواع رنگ در مبحث چاپ را برای شما مورد بحث قرار دادیم تا بتوانید برای طرح مورد نظر خود بهترین رنگ را انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

روانشناسی رنگ در چاپ

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در فرایند انتخاب رنگ برای چاپ به آن دقت فرمائید، روانشناسی رنگ ها و تاثیرات آن بر روی مغز انسان می باشد.

آبی: آبی به شما احساس آرامش، صداقت و امنیت را می دهد. به همین دلیل است که کارمندان بانک، موسسات مالی و بیمه فرم و لباس هایی به رنگ آبی دارند.

زرد: رنگ زرد نشان دهنده جوانی و سر زندگی بوده و دانشمندان بر این باورند که رنگ زرد میزان سرتونین که باعث شادابی می شود را در بدن بالا می برد. برای همین معلم مهدکودک ها اغلب لباس های زرد می پوشند.

قرمز: قرمز نماد انرژی، شور و اشتیاق، خطر و خشم می باشد. به همین دلیل در مسابقات گاوچرانی، گاوچران برای عصبی کردن و تحریک برای حمله، از پارچه قرمز استفاده می کند.

سبز: سبز احساس امنیت و آرامش را در افراد ایجاد می کند. لباس پلیس و افراد کادر اتاق عمل برای همین به رنگ سبز می باشد.

سفید: سفید نماد پاکی و درستکاری می باشد. روپوش پزشکان برای همین موضوع به رنگ سفید است.

مشکی: مشکی نشان دهنده قدرت و هوش است. اگر توجه کرده باشید در فیلم ها اغلب افراد باهوش و قدرتمند لباس هایی یک دست مشکی می پوشند.

نحوه انتخاب بهترین رنگ در چاپ

در این قسمت چند نکته مهم درباره نحوه انتخاب رنگ برای چاپ را برای شما آورده ایم. البته ما در جلسات مشاوره شرکت پی بی چاپ تمامی این نکات به طور دقیق تر برای شما توضیح خواهیم داد.

  • به معنی طرح خود توجه کنید.
  • رنگ طرح خود را با توجه به رنگ پس زمینه و انتخاب نمایید.
  • بر سلیقه شخصی خود برای انتخاب رنگ پافشاری نکنید.
  • برای انتخاب رنگ برای چاپ روی لباس، به تنالیته پوست خود هم توجه کنید.
  • نوع لباس و اینکه لباس را کجا می خواهید بپوشید را هم در نظر بگیرید.
  • مکمل بودن و یا نبودن رنگ ها را لحاظ نمایید.

انواع رنگ در فرایند چاپ

در فرایند چاپ مدل رنگ ها را به 2 بخش تقسیم می کنیم:

CMYK: کاربردی ترین مدل رنگ در صنعت چاپ CMYK می باشد. این مدل رنگ از 4 رنگ فیروزه ای، ارغوانی، زرد و مشکی تشکیل شده است. از ترکیب این 4 رنگ می توان بسیاری از رنگ ها را تولید کرد اما اگر این 4 رنگ را به مقدار مساوی ترکیب کنیم مشکی به دست می آید.

RGB: قرمز، سبز و آبی رنگ های این مدل می باشند. از ترکیب یکسان این 3 رنگ، سفید تولید می شود، به همین دلیل در صفحات نمایشگر برای روشن تر شدن آن از این سه رنگ استفاده می کنند.

جمع بندی

رنگ ها مهم ترین عامل رساننده مفهموم طرح مورد نظر شما برای چاپ می باشد. در این مقاله تلاش ما بر این بود که شما را با روانشناشی رنگ ها در چاپ و هم چنین نکاتی که برای نحوه انتخاب رنگ برای چاپ بر روی هر چیزی مثل لباس، پرده، بنر و یا حتی کارت های ویزیت به آن ها نیاز دارید، آشنا نماییم. حتما برای انتخاب رنگ برای چاپ، انواع رنگ در فرایند چاپ را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما روانشناسی کدام رنگ دیگر را می دانید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *