مقالات

بازاریابی چاپی چیست و چه کاربردی دارد؟

بازاریابی چاپی

در این مقاله درباره چیستی بازاریابی چاپی، انواع و همچنین مزایای این روش از بازاریابی، با شما صحبت کرده ایم تا در پایان این مطلب بتوانید با این روش آشنا شده و برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود و یا دیگران از آن استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

آشنایی با بازاریابی چاپی

امروزه در بازار های رقابتی، کسب و کار ها زمانی به بهترین نتیجه و سود مناسب می رسند که بتوانند مناسب ترین بستر بازاریابی و تبلیغات را برای کسب و کار و برند خود استفاده نمایند. یکی از بهترین بسترها و روش های مناسب تبلیغاتی، بازاریابی چاپی می باشد.

بازاریابی چاپی به روشی گویند که بر روی محصولات تبلیغاتی مورد نظر که در بخش بعدی مقاله به انواع آن خواهیم پرداخت، لوگوی برند سفارش دهنده، شعار تبلیغاتی آن و همچنین دلیلی که به خاطر آن تبلیغات را آغاز کرده، با روش ها مختلف به چاپ رسیده باشد. لازم به ذکر است که روش های چاپ در این متود بازاریابی بیشتر چاپ دیجیتال و چاپ افست بوده و از باقی روش ها در موارد محدود استفاده خواهد شد. از مزایای این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هردو روش از کیفیت رنگ و همچنین وضوح تصویری بالایی برخوردارند.
  • سرعت بالای چاپ نسبت بقیه روش ها.
  • مقرون به صرفه بودن. (البته این مورد تا حد زیادی به تیراژ ها بستگی دارد. چاپ افست برای تیراژ های بالا و چاپ دیجیتال برای تیراژ های پایین استفاده می شوند)
  • برای محصولاتی مانند چاپ تیشرت و چاپ پرده نیز کاربرد دارند.

انواع تبلیغات چاپی

  1. بروشور و کاتالوگ های موجود در شرکت ها.
  2. کارت های ویزیت را انواع کسب و کار ها می توانند برای تبلیغات خود استفاده کنند.
  3. پوستر و بیلبورد های تبلیغاتی موجود در سطح شهر که یکی از روش ها دیداری در بازاریابی محسوب می شوند.
  4. کارت پستال ها و کارت های دعوتی که صاحبان کسب و کار برای دعوت مخاطبانشان استفاده می کنند.
  5. بنر ها یکی راه هاز مناسب برای تبلیغات می باشند که می توانید آن را با انواع روش های چاپ تولید نمایید.
  6. تراکت های تبلیغاتی مرسوم ترین و قدیمی ترین روش تیبلیغات بوده و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که برای مقرون به صرفه تر کردن آن ها می توانید از کاغذ های مختلف استفاده کنید.
  7. پوشاک های تبلیغاتی که لوگو برند مورد نظر بر روی آن به چاپ رسیده باشد، روشی عالی برای بازاریابی به شمار می آید.
  8. پرچم های تبلیغاتی که در شرکت ها و یا نمایشگاه ها استفاده می شود، یکی از شیک ترین هدایای تبلیغاتی به شمار می روند.

مزایای بازاریابی چاپی

در این بخش شما با مزایای بازاریابی چاپی آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که تمامی روش های موجود برای تبلیغاتی، در کنار مزایای عالی، تعدادی معایب نیز دارند، پس در زمان انتخاب به تمامی جزئیات توجه نمایید.

  • کاربردی بودن تعدادی از محصولات تبلیغاتی چاپی باعث می شود تا بیشتر در معرض دید مخاطبان شما قرار داشته باشند و این موضوع برگه برنده ی برای این روش از بازاریابی می باشد.
  • طیف وسیعی از محصولات می توانند برای بازاریابی های چاپی استفاده شوند. این مورد باعث شده تا برای هر فرد و هر سلیقه ای، محصولی برای تبلیغات وجود داشته باشد.
  • بازاریابی چاپی، یکی از منعطف ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود. به همین دلیل شما می توانید به راحتی محصولات را طبق سلیقه خود و از همه مهم تر نظرات مخاطبانتان، شخصی سازی کنید.
  • به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بازاریابی چاپی، این روش به راحتی می تواند منظور و مفهوم مورد نظر شما را به مخاطبان برساند.

سخن پایانی

ما در این مقاله بر این تلاش بودیم تا تمامی مطالبی که برای آشنایی با بازاریابی چاپی به آن احتیاج دارید را با شما به اشتراک بگذاریم. آیا شما برای تبلیغات کسب و کار خود از این روش استفاده خواهید کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *